Sarenzas salgs- og brukervilkår

Sist oppdatert den 23/05/2017

Last ned PDF-versjon

Velkommen til nettstedet www.sarenza.no, salg av sko og motetilbehør på nettet.
Vi ber om at du leser disse salgs- og brukervilkårene nøye. Les også hvordan vi beskytter den personlige informasjonen din når du surfer og bestiller på nettstedet vårt. Brukeren, den fysiske personen som er kunde eller ikke kunde, bindes av disse vilkårene.
Når du bruker dette nettstedet og bestiller varer her, godtar du alle salgs- og brukervilkårene samt politikken vår for beskyttelse av personlig informasjon som du har lest.

I. JURIDISK INFORMASJON

Nettstedet www.sarenza.no utgis av selskapet Sarenza SA og har registrert adresse i 27-29 rue de Choiseul, 75002 Paris, Frankrike. Bedriften har registreringsnummer 480 188 507 i det franske RCS.

  • Kapital: 304 450,20 EUR
  • Internasjonalt MVA-nr: FR06480188507
  • Telefon: 800 62 111 (grønt nummer)
  • E-post : Kontaktskjema
  • Vi svarer deg fra mandag til fredag fra kl. 10.00 til kl. 13.00 og fra kl. 14.00 til 18.00.
  • Ansvarlig for utgivelsen: Stéphane Treppoz
  • Webhotell: Claranet
  • Registrert adresse: 118 Rue du Faubourg du Temple, 75011 PARIS
  • Telefon: +33 (0)1 70 13 70 00

II. GENERELLE VILKÅR FOR BRUK

Enhver tilkobling til nettstedet www.sarenza.no innebærer at du godtar og respekterer alle paragrafene i disse brukervilkårene. Disse vilkårene er en kontrakt mellom bedriften Sarenza og brukeren / kunden.

Forklaring

  • Kunde: Betyr enhver fysisk person, som ikke er selger, som er fylt 18 år og allerede har bestilt på dette nettstedet. Kunden har en kundekonto på Sarenza.no.
  • Brukernavn: E-postadresse som trengs for å identifisere brukeren ved pålogging på nettstedet.
  • Passord: En rekke tall / karakterer som brukeren må holde hemmelig, og som brukes sammen med passordet for å logge på kundekontoen.
  • Nettsted: www.sarenza.no
  • Bruker: Enhver person som bruker nettstedet www.sarenza.no eller en av tjenestene som dette nettstedet tilbyr anses som en bruker.
  • Identifisert bruker: Enhver person som bruker nettstedet www.sarenza.no, eller en av tjenestene som dette nettstedet tilbyr, og som har kundekonto hos Sarenza, anses som en identifisert bruker. Den identifiserte brukeren er abonnent.

Vilkår for adgang og bruk av nettstedet

Nettstedet er tilgjengelig helt gratis for alle som har tilgang til internett.

Brukeren er selv ansvarlig for utstyret som brukes og internettilgangen sin. Alle kostnader som følger som bruk av nettstedet skal betales av brukeren / kunden.

Brukeren må benytte brukernavnet og passordet sitt for å logge på kontoen sin. Brukeren skal holde brukernavnet og passordet hemmelig og ikke kommunisere disse til andre.

Bedriften Sarenza gjør sitt ytterste for å gi tilgang til nettstedet 24 timer i døgnet, 7 dager i uken, men kan ikke holdes ansvarlig dersom det oppstår problemer som hindrer tilgangen til nettstedet og / eller andre tjenester som tilbys av Sarenza.no. Sarenza skal gjøre det de kan for å løse slike problemer så raskt som mulig.

Opprettelse av konto

Brukeren kan opprette en konto på nettstedet hvis han eller hun ønsker få tilgang til og dra nytte av følgende tjenester:

  • Tilgang til siden «Mine favoritter» og / eller legge til en vare i favorittene
  • Adgang til gavekort-siden og aktivere et gavekort
  • Få tilgang til en rabattkupong knyttet til en brukerkonto i handlevognen
  • Motta informasjon om de neste private salgene
  • Si sin mening om et produkt
  • Lagre varsel om et produkt og / eller et merke
  • Bestille

Brukeren godtar salgs- og brukervilkårene og politikken for personvern når de oppretter en konto.

Tilgang til tjenestene innebærer også abonnement på nyhetsbrevene fra Sarenza.no. Den identifiserte brukeren kan endre innstillingene for informasjonen som han / hun ønsker å motta, eller melde seg av, ved å trykke på linken nederst i hvert av nyhetsbrevene. Denne linken finnes også på nettstedet under rubrikken «Min konto».

Den identifiserte brukeren kan også melde seg på nyhetsbrevene fra partnerne til Sarenza til enhver tid, og melde seg av i den samme rubrikken.

Kun fysiske personer over 18 år kan opprette konto på nettstedet. Brukeren kan kun ha én Sarenza-konto.

Alle feltene i skjemaet for oppretting av konto må fylles ut, med mindre noe annet er oppgitt i skjemaet. Hvis du ikke svarer på henvendelser fra Sarenza, kan det føre til at kontoen din ikke opprettes. Brukeren må oppgi korrekt informasjon. Kunden kan legge inn det telefonnummeret han eller hun ønsker – både kontor, mobil eller fasttelefon hjemme.

Når brukeren oppretter en konto på nettstedet vil brukeren motta en bekreftelse på e-post samme dag. Sarenza.no forbeholder seg retten til å slette alle kontoer som ikke oppfyller disse kontraktsbetingelsene.

III. SALGSVILKÅR

Salgvilkårene inneholder alle betingelsene for salg som gjelder for personene som handler via nettstedet til Sarenza www.sarenza.no, heretter kalt «kunden», og Sarenza SA, heretter kalt «Sarenza». Disse vilkårene gjelder kun for fysiske privatpersoner.

Pris på varene

Alle prisene er oppgitt i kr inkl. moms. Sarenza betaler norsk moms og tollavgifter direkte til de ulike etatene. Kunden skal derfor ikke betale noe ekstra når pakken leveres.

Prisene på varene som tilbys på Sarenza.no er gyldige i 24 timer fra produktet ble lagt ut på nettstedet www.sarenza.no. Varene faktureres til den prisen som var gjeldende da bestillingen din ble registrert. Varene eies av Sarenza.no helt til full betaling er mottatt av Sarenza.no. Summen skal betales i sin helhet i én betaling.

Bestilling

Kunden kan bestille direkte på nettstedet www.sarenza.no, eller på telefon fra mandag til fredag fra kl. 10 til 13 og fra kl. 14 til 18 på 800 62 111 (grønt nummer).

Bestillingsprosedyre:

  • Varene velges og legges i handlekurven
  • Handlekurven godkjennes
  • Kunden logger seg inn på www.sarenza.no hvis han / hun ikke allerede har gjort det
  • Leveringsmetode velges
  • Betalingsalternativ velges og salgsvilkårene godtas
  • Betalingen godkjennes

Kunden mottar en e-post med bestillingsbekreftelse.

Under denne prosessen kan kunden se hva han / hun har bestilt samt totalpris for varene. Kunden kan rette eventuelle feil før bestillingen godkjennes.

Sarenza.no eier varene helt til bestillingen er fullstendig betalt – det vil si når Sarenza har mottatt betalingen for bestillingen.

Sarenza.no forbeholder seg retten til å kansellere eller nekte å motta en bestilling fra en kunde dersom det har oppstått uenigheter om tidligere bestillinger, eller hvis en slik bestilling medfører en risiko for Sarenza.

Når kunden bestiller varene, godtar han / hun prisen og beskrivelsen av varene som selges.

Sarenza.no samtykker til å levere bestillingene som mottas over internett så langt lageret rekker. Dersom én eller flere av varene ikke lenger er tilgjengelig(e), skal Sarenza.no informere kunden så raskt som mulig. Sarenza skal i alle tilfeller gi kunden pengene tilbake innen 14 dager etter at kunden ba om at kjøpet skulle heves. Kundens bestilling vil da bli automatisk kansellert.

Sarenza.no forbeholder seg retten til å kontrollere personopplysningene som kunden oppga, og ta alle nødvendige forholdsregler for å kontrollere at den personen som bestiller virkelig er kontoinnehaver og / eller at betalingsmetoden som brukes er knyttet til riktig person, for å unngå identitetstyveri eller bedragersk betaling.

Forsendelse og levering

Bestillingene som gjøres på www.sarenza.no leveres kun til adresser i Norge av PostNord. Kunden kan ikke be om levering til et annet land. 

**Leveringskostnadene påregnes alle ordre som ikke overstiger eller er på 499 NOK inkl. moms.
Kunden er informert om at alle ordre som ikke overstiger eller er på 499 NOK inkl. moms påregnes leveringskostnader. Leveringskostnadene presiseres for kunden ved valg av leverandør og ved den endelig ordrebekreftelsen.
Disse omkostningene betales av kunden.

Sarenza forsøker å levere følgende servicenivå i hele Norge: Vær oppmerksom på at vi dessverre ikke har mulighet til å levere til Jan Mayen og Svalbard eller andre destinasjoner utenfor fastlands-Norge.

Pakking og sending av bestillingen som gjøres på nettstedet Sarenza.no før kl. 15 fra mandag til fredag (med unntak av franske helligdager), unntatt i salgsperiodene og for tilbud som kun gjelder for lojale kunder, såfremt betalingen for bestillingen blir godkjent (se avsnittet om betalingsgodkjenning)

Når en pakke leveres med PostNord, på hentested, vil leveringstiden være på mellom 2 til 5 dager, fra mandag til fredag, fra og med sendedatoen. Leveringstiden i de forskjellige regionene er som følger:

  • Postnr. 00-39 = 48 timer
  • Postnr. 40-74 = 72 timer
  • Postnr. 75-82, 86-89 = 96 timer
  • Postnr. 83-85, 90-99 = 5-7 dager

Disse leveringstidene er uttrykt i arbeidsdager, og kan kun ansees som eksempel på leveringstider. Varene ligger på lager hos Sarenza i Frankrike, og leveringstiden kan variere etter hvor lang tid pakkene bruker gjennom tollen i Norge.

Pakkene leveres av PostNord. Pakken er tilgjengelig for kunden i 10 kalenderdager, på et PostNord hentested som kunden selv har valgt. Etter 10 dager og uten nye instrukser fra kunden, vil pakken sendes tilbake til Sarenzas lager i Frankrike.

Kunden har 30 dager på seg fra bestillingen ble sendt, til å be om heving av kjøpet og få pengene tilbake, med bakgrunn i at pakken ikke ble levert. Det godtas ingen klager på at ikke pakken ble levert etter dette tidspunktet.

Kunden må kontrollere tilstanden til varene som leveres. Dersom forsendelsen har uregelmessigheter (skade, manglende vare basert på leveringsslippen, skadd pakke, åpnet pakke, ødelagt vare...) skal kunden si ifra om dette innen 3 dager etter leveringen.

Kunden skal kontrollere innholdet i pakken og tilstanden til varene når han / hun henter den hos PostNord – før leveringsslippen signeres (i papirform eller elektronisk). Enhver pakke som er åpnet, eller som er ufullstendig og / eller har skadde varer, skal ikke godtas av kunden. Kunden skal informere Sarenza om dette samme dag.
Alle varene som selges av Sarenza har gyldige garantier.

Avgifter fra fortolling

Sarenzas lager ligger i Frankrike, og pakkene som sendes til norske kunder kan være underlagt tollavgifter når de krysser grensen – på vei inn eller ut av landet.

Sarenza betaler eventuelle avgifter på forsendelsene direkte til de ulike norske myndighetene (norsk moms, eventuelle gebyrer…). Kunden skal ikke i noen tilfeller betale ekstra skatt når pakken leveres i Norge. Hvis det skjer en teknisk feil, som fører til at kunden må betale skatter eller avgifter ved leveringen, skal kunden si ifra om dette så raskt om mulig. Sarenza betaler da tilbake denne summen til kunden (mot kvittering) og henvender seg til de rette myndighetene.

Betaling

Betalingsmåter

Kunden velger selv om han / hun vil betale med:

  • Betalingskort: Visa eller Mastercard
  • PayPal
  • Klarna-faktura
  • Klarna-konto

Sarenza gir ikke pengene tilbake i kontanter dersom kunden sender tilbake en vare som er betalt med gavekort. Partneren det gjelder fører automatisk den tilsvarende summen tilbake til det kortet som ble brukt.

Varene forblir i Sarenzas eie helt til bestillingen er fullstendig betalt av kunden.

Lagring av bankopplysningene

Sarenza.no gir kunden muligheten til å lagre kortinformasjonen sin til senere bruk, for å gjøre bestillingsprosessen lettere og raskere. Hvis kunden ønsker å benytte seg av denne tjenesten, må han / hun:

  • Betale for et kjøp i kr og med betalingskort på nettstedet
  • Krysse av i ruten «lagre betalingsinformasjonen min til neste gang» på den siden hvor man skriver inn betalingskortinformasjonen
  • Fylle ut informasjonen fra bankkortet sitt (betalingsinformasjonen er kryptert og sikret)

Når betalingen er godkjent, vil leveringsopplysningene (adresse og leveringsmetode), fakturaopplysningene og bankkortopplysningene lagres. Kundens betalingskortinformasjon lagres ikke av Sarenza.no, men av betalingstjenestetilbyderen Adyen på sikre servere.

Kunden kan be om at betalingsinformasjonen lagres slik at han / hun kan bruke disse med ett klikk ved en senere anledning, og velge å betale kun i kr på nettstedet – uten å måtte skrive inn bankinformasjonen sin på nytt.

Kunden kan likevel måtte oppgi sikkerhetskoden på baksiden av kortet av sikkerhetshensyn.

Kunden kan til enhver tid slette betalingsinformasjonen som er knyttet til et betalingskort og / eller legge til et annet betalingskort ved å klikke på linken «Mine betalingsmetoder» under «Min konto» på nettstedet. Kunden blir da ført videre til en sikker side og kan se hvilket kort eller hvilke kort som er lagret på den sikre serveren til partneren vår.

Sarenza forbeholder seg retten til å kontrollere personlige opplysninger som kunden oppgir, og ta kan alle nødvendige forholdsregler for å kontrollere at personen som eier bankkontoen virkelig er personen som bestiller. Dette gjøres for å unngå identitetstyveri eller bedragerske betalinger (se bekjempelse av bedrageri med bankkort under).

Bekjempelse av bedrageri med bankkort

Sarenza forbeholder seg retten til å kontrollere personlige opplysninger som kunden oppgir, og kan ta alle nødvendige forholdsregler for å kontrollere at personen som eier bankkontoen virkelig er personen som bestiller. Dette gjøres for å unngå identitetstyveri eller bedragerske betalinger (se bekjempelse av bedrageri med bankkort under). Ved en slik kontroll kan kunden bli bedt om å presentere et ID-kort og / eller et bevis på hvor du bor og / eller bankopplysninger (utskrift av kontoinformasjon eller annullert sjekk). Dersom kunden ikke svarer på en slik henvendelse fra Sarenza innen 2 dager, vil bestillingen automatisk kanselleres. Det kan ikke klages på et slikt vedtak senere.

Sarenza forbeholder seg også retten til å kansellere en bestilling umiddelbart hvis det viser seg at det er foreligger mistanke om bedragersk bruk av bankkort.

Retur og tilbakebetaling

Frist for å levere tilbake en vare

Kunden har en lovfestet rett til å returnere en vare ved å benytte seg av angreretten innen 14 dager fra han / hun mottok varene, uten å måtte oppgi grunn eller betale gebyr. Betingelsene som gjelder ved angreretten er beskrevet i avsnittet «Betingelser for bytte og retur» under. Returkostnadene betales av Sarenza. Porto er gratis. Kunden vil motta den totale summen av varene som er returnert med en gang returen er registrert hos oss, eller senest innen 14 dager etter at kunden har benyttet seg av angreretten. Sarenza betaler tilbake beløpet når returvarene har blitt registrert på lageret, eller når Sarenza har mottatt bevis på at returen er sendt. Sarenza gir kunden pengene tilbake via samme betalingsmåte som kunden brukte da han / hun betalte for bestillingen.

Kunden må gi oss klar beskjed om at han / hun angrer på kjøpet og ønsker å benytte seg av angreretten ved å sende oss en utvetydig uttalelse.

Kunden kan bruke følgende angreskjema.

Eksempel på angreskjema:

Mottaker: Sarenza 27/-29 rue Choiseul, 75002 Paris, Frankrike.

Jeg / vi (1) ønsker med dette å benytte meg / oss (1) av angreretten som gjelder for salget av varen (1) / for tjenesten (1) under:

Bestilt den (1) / mottatt den (1):

Navn på forbruker(ne):

Forbruker(ne)s adresse:

Forbruker(ne)s underskrift (kun ved papirutskrift):

Dato:


(1) Slett / stryk over det som ikke passer.


Hos Sarenza har kunden 100 dager på seg til å returnere varene. Dagene regnes fra forsendelsedato (og ikke fra dagen varene mottas – fordi vi ikke har informasjon om dette). Denne garantien gjelder såfremt betingelsene i avsnittene under er overholdt.

Betingelser for bytte og retur for tilbakebetaling

Varen(e) som returneres skal være helt nye, ubrukte og ligge i den opprinnelige esken, som skal være i god stand.

Kunden skal be om bytte eller retur for alle varer via rubrikken «Min konto» på nettstedet.

Kunden kan kun be om én retur eller ett bytte via internett per bestilling på nettstedet.

Hvis bestillingen inneholder flere varer, og hvis kunden ønsker å returnere mer enn én vare, må han / hun velge alle varene som han / hun ønsker å bytte eller få pengene tilbake for.

Kunden kan benytte seg av et PostNord hentested for å returnere en vare.

Hvis kunden velger å betale for å returnere en vare på en annen måte – som ikke er godkjent av Sarenza – kan ikke kunden be om å få transportkostnadene dekket av Sarenza.

Utsendelse av byttebestillingen

Når kunden velger å levere inn returpakken på et PostNord hentested ved å benytte seg av returetiketten, vil byttebestillingen sendes fra Sarenza innen 48 timer fra returen ble registrert på lageret i Frankrike.

Hvis varen du bytter til koster mer enn varen du opprinnelig bestilte, kan du betale differansen med bankkort eller PayPal. Den nye varen du bytter til blir sendt med én gang differansen er betalt.

Hvis varen du bytter til er billigere enn varen du opprinnelig bestilte, vil Sarenza betale tilbake differansen:

Innen 7 dager fra returen ble registrert på lageret i Frankrike, hvis returen ble levert inn på et PostNord hentested og returetiketten ble brukt.

Kunden må ta vare på innleveringsbeviset som PostNord ga kunden ved innleveringen. Dersom forsendelsen forsvinner, kan det ikke sendes en ny bestilling, innvilges et bytte eller gis tilbakebetaling uten dette innleveringsbeviset.

Kunden kan sende inn en reklamasjon angående returen innen 30 arbeidsdager fra den dagen pakken ble returnert.

Ingen klager kan behandles etter dette tidspunktet.

Kunden må sende inn reklamasjonen via e-post ved hjelp av kontaktskjemaet på Sarenzas kundeserviceside, eller sende et brev til følgende adresse: Sarenza S.A., Service Client, 27-29 rue de Choiseul, 75002 Paris - Frankrike.

Tilstanden til varene

Alle returprodukter (sko, opprinnelig emballasje, accessoirer, bruksanvisning) må sendes tilbake fullstendig ubrukt.

Når returen mottas, skal Sarenza avgjøre om varene holder riktig stand. Ingen retur kan aksepteres dersom returvarene har synlige merker av bruk eller er skadet som følge av kundens bruk, og dersom dette gjør at varene ikke kan selges på nytt. Hvis returen avvises av Sarenza, vil varene returneres til kunden på Sarenzas bekostning, uten at kunden kan kreve noen form for kompensasjon eller fremme krav om tilbakebetaling. Dette gjelder ikke rettigheter som oppstår senere når det gjelder reklamasjon med utgangspunkt i garantien på produktene som er solgt.

Hvis returen er et bytte, og hvis de returnerte varene har synlige spor av bruk eller er skadde, og dette er kundens ansvar, og hvis dette gjør at Sarenza ikke kan selge varene videre, kan Sarenza kreve at kunden erstatter tapet.

Tilbakebetaling ved retur

Kunden vil motta den totale summen av varene som er returnert med en gang returen er registrert hos oss, eller senest innen 14 dager etter at kunden har benyttet seg av angreretten.

Sarenza betaler tilbake beløpet når returvarene har blitt registrert på lageret, eller når Sarenza har mottatt bevis på at returen er sendt.

Sarenza gir ikke pengene tilbake i kontanter dersom kunden sender tilbake en vare som er betalt med gavekort. Partneren det gjelder fører automatisk den tilsvarende summen tilbake til det kortet som ble brukt.

Tilbakebetaling med PostNord hentested

Hvis kunden har levert inn returen ved et PostNord hentested ved hjelp av den tilsvarende returetiketten, lover Sarenza å refundere kunden så snart pakken er levert inn til transportøren. Denne ekspresstilbakebetalingen er avhengig av at strekkoden på returetiketten scannes.

Hvis en returpakke ikke inneholder det som kunden har oppgitt, eller hvis varene ikke er respekterer returbetingelsene nevnt over, forbeholder Sarenza seg retten til å kreve pengene tilbake fra kunden.

Sikring av transaksjoner

Sarenza har tatt i bruk alle tilgjengelige verktøy for å sikre konfidensialiteten og sikkerheten til informasjonen som overføres via internett og på nettstedet www.sarenza.no. I den forbindelse bruker nettstedet en sikker betalingsprotokoll SSL (Secure Socket Layer).

Kundeservice

Hvis du ønsker mer informasjon eller har spørsmål, kan du ta kontakt med kundeservice på Sarenza.no:

  • på telefon fra mandag til fredag fra kl. 10 til 13 og fra kl. 14 til 18 på telefonnummer 800 62 111 (grønt nummer)
  • via e-post til kundeservice@sarenza.no
  • via brev til Sarenzas hovedkontor: Sarenza, Norsk kundeservice, 27-29 rue de Choiseul, 75002 Paris, Frankrike

Ansvar

Sarenza er fullt ut ansvarlig ovenfor kunden med tanke på riktig utførelse av kontrakten som er inngått med kunden.

Sarenza kan likevel ikke holdes ansvarlig for ufullstendig eller utilstrekkelig oppfyllelse av kontrakten som er inngått i tilfelle av force majeure, hendelser som skyldes kunden, eller enhver hindring, uforutsigbar eller uoverkommelig skade ved bruk av internett, særlig nedetid, hacking eller datavirus.

Nettstedet Sarenza.no inneholder hyperkoblinger som kan føre til andre nettsteder. Sarenza kan ikke holdes ansvarlig for innholdet på eksterne nettsteder i de tilfeller disse bryter med gjeldende lover og forskrifter.

Hos Sarenza gjør vi alt vi kan for å oppfylle forpliktelsene våre, men vi kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser eller manglende levering på grunn av forhold som ligger utenfor selskapets kontroll, som for eksempel streik, krig, naturkatastrofer eller annet som kan hindre produksjon, transport eller levering av varer. Hvis det oppstår forsinkelser vil Sarenza oppfylle sine forpliktelser så snart som mulig. Sarenza forbeholder seg retten til å fordele de gjenværende produktene blant kundene på rettferdig vis.

Garanti

Alle varene som selges av Sarenza har gyldige garantier, og varene garanteres mot skjulte feil eller mangler.

Kunden kan fremme krav med utgangspunkt i én av eller begge disse garantiene innen to (2) år.

Dersom klagen gjelder konformitet, vil fristen løpe fra leveringstidspunktet. Dersom klagen gjelder skjulte feil eller mangler, vil fristen gjelde fra det tidspunktet feilen eller mangelen ble oppdaget.

Hvis konformitetsfeilen eller den skjulte feilen eller mangelen som er påpekt av kunden blir bekreftet av Sarenza, vil Sarenza gi kunden pengene tilbake senest innen 14 dager.

Sarenza kan ikke holdes ansvarlig for feil bruk og / eller intensiv bruk fra kundens side. Kunden skal heller ikke tillegge Sarenza ansvaret for et produkt som kommer fra en konkurrent og som sendes tilbake til Sarenza og / eller et produkt som ikke selges på Sarenzas nettsted. Det er kundens ansvar å sende tilbake riktig produkt.

Intellektuell eiendom

Alle tekster, kommentarer, utgivelser, illustrasjoner og bilder som gjengis på Sarenzas nettsted er underlagt opphavsrett samt regler for intellektuell eiendom, i hele verden. I dette henseende og med utgangspunkt i lov om intellektuell eiendom er det kun tillatt å bruke informasjonen til private formål, hvis ingen bestemmelser motstrider dette og det ikke foreligger enda strengere bestemmelser i lov om intellektuell eiendom. Enhver reproduksjon – hel eller delvis – av nettstedet Sarenza.no er strengt forbudt uten forhåndsgodkjenning.

Medlemssalg

Sarenza organiserer medlemssalg på nettstedet www.sarenza.no. Disse tilbudene kan ikke kombineres med andre tilbud. Rabatten trekkes automatisk fra i handlekurven.

Betingelsene for bestilling, betaling av varene, levering og retur finnes i avsnittet om Salgsvilkår**.

**De viste priser er ikke medregnet leveringskostnader. Disse blir lagt på ordreprisen og presiseres ved valget av leverandør, og ved den endelige ordrebekreftelsen. Disse omkostninger betales av kunden. Omkostningene pålegges når: • Handlekurven inneholder minst én (1) vare kjøpt via en VIP-kampanje. • Handlekurven inneholder én eller flere andre varer som ikke er kjøpt via en VIP-kampanje på hjemmesiden.


Gavekort

Kjøp av gavekort

Kunden kan kjøpe ett eller flere gavekort på nettstedet www.sarenza.no. Disse gavekortene kan kun brukes på nettstedet www.sarenza.no.

Tilbudskoder er ikke gyldige på gavekort når disse kjøpes.

Gavekortene kan kun betales med bankkort eller PayPal.

Når kunden oppretter et gavekort må han / hun skrive inn e-postadressen til mottakeren av gavekortet. Denne e-postadressen kan ikke endres på et senere tidspunkt.

Hvis kunden skriver inn feil e-postadresse eller feil mottakere av gavekortet, kan kunden som kjøper gavekortet annullere hele eller deler av bestillingen sin. Beløpet på gavekortet som annulleres vil da tilbakebetales med samme betalingsmåte som ble brukt under kjøpet.

Du kan annullere gavekortene inntil tre måneder etter at gavekortene ble utstedt (utstedelsesdatoen tilsvarer den datoen vi sendte gavekortet til mottakeren).

Gavekortet kan ikke annulleres dersom det har blitt aktivert av mottakeren. Gavekortet anses som aktivert når verdien på gavekortet er overført som tilgodelapp på kundekontoen til den personen som mottok gavekortet.

Sarenza kan ikke holdes ansvarlig dersom det oppgis feil e-postadresse til mottakeren av et gavekort.

Gavekortet er gyldig i ett år fra den datoen det ble sendt til mottakeren. Gavekortet kan ikke veksles inn i kontanter.

Dersom ikke gavekortet aktiveres innen ett år fra utstedelsesdato vil beløpet tilfalle Sarenza.

Sarenza forbeholder seg retten til å annullere enhver bestilling på gavekort, tilgodelapp eller varer betalt med ett eller flere gavekort hvis Sarenza får mistanke om svindel.

Aktivering av gavekort - omgjøring til tilgodelapp

Mottakeren av gavekortet får tilsendt en e-post med en unik aktiveringslenke. Mottakeren må klikke på denne lenken for å identifisere seg på nettstedet www.sarenza.no hvis han eller hun allerede har konto hos Sarenza, eller opprette en konto for å aktivere gavekortet sitt.

Aktiveringen av gavekortet medfører at summen på gavekortet gjøres om til en tilgodelapp.

Denne tilgodelappen finnes på mottakerens kundekonto. Summen brukes av mottakeren når han / hun skal betale for varene sine, og tilbys i form av en rabatt.

Tilgodelappen er gyldig i ett år fra den datoen gavekortet ble sendt til mottakeren. Summen kan ikke deles opp i delbetalinger, kan ikke refunderes og kan ikke veksles til kontanter.

Dersom kunden returnerer en vare som ble kjøpt med en slik kupong, vil Sarenza betale tilbake i første omgang et eventuelt pengebeløp, og deretter aktivere kupongen på nytt med beløpet som ble gitt på gavekortet.

Når mottakeren aktiverer gavekortet sitt, aksepterer han / hun politikken for vern av personopplysninger.

Gi bort et gavekort

Gjeldende lov

Disse salgs- og brukervilkårene gjelder under fransk lov. Hvis det oppstår uenighet om omfang, tolkning og håndhevelse av disse retningslinjene, og dersom partene ikke kommer til enighet, vil enhver tvist avgjøres av en kompetent domstol.

Reklamasjon

I forbindelse med reklamasjon skal alltid kundeservice kontaktes først på telefon: 800 62 111 eller email: kundeservice@sarenza.no
Hos Sarenza har kunden alltid 24 måneder (2 år) reklamasjonsrett i overenstemmelse med kjøpsloven. Det betyr at du til enhver tid kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av situasjonen.
Det er et krav at reklamasjonen er berettighet, og at mangelen ikke har oppstått som følge av feilaktig bruk av varen eller annen atferd som kan ha ført til skaden.
Du skal reklamere innenfor rimelig tid etter du oppdaget mangelen på varen. Hvis du reklamerer innenfor to måneder etter at mangelen er oppdaget vil reklamasjonen alltid være betimelig.
Hvis reklamasjonen berettiget tilbakebetaler Sarenza kundens fraktkostnader. Varen skal alltid sendes tilbake i forsvalig emballasje. Husk å få kvitteringen når du leverer pakken til retur slik at vi kan betale tilbake eventuelle fraktomkostninger.
Det er viktig at du alltid kontakter kundeservice først i forbindelse med en reklamasjon.


Tilbehør - Tilbud

Sarenza.no implementerer et spesielt tilbud på sin hjemmeside: Ved kjøp av ett par sko og én eller flere tilbehørsartikler, sparer du 10% på tilbehøret. Rabatten trekkes fra automatisk når varerene legges til i handlekurven. 

Tilbudet kan kombineres med andre aktuelle tilbud og kampanjer. Følgende tilbehør inngår i tilbudet: belter, skohorn, skoblokkere, sokker, thights, vedlikeholdsprodukter, såler, beskyttelses- og renseprodukter.